Vibenshus Skole Kertemindegade 10, 2100 København

Vibenshus Skole





31 Anmeldelser
  • søndagLukket
  • mandag06–20
  • tirsdag06–20
  • onsdag06–20
  • torsdag06–20
  • fredag06–20
  • lørdagLukket




Vibenshus Skole Kertemindegade 10, 2100 København




Om virksomheden

- det naturlige valg |

Kontakter

Hjemmeside
Ring til os
+4533661555
Kertemindegade 10, 2100 København

Åbningstider

  • søndagLukket
  • mandag06–20
  • tirsdag06–20
  • onsdag06–20
  • torsdag06–20
  • fredag06–20
  • lørdagLukket

Funktioner

  • Handicapparkering
  • Kreditkort
  • Levering
  • Toilet
  • Takeaway
  • Spisning på stedet
  • Alkohol
  • Kaffe
  • Sen aftensmad
  • Små retter
  • Vin
  • Øl
  • Frokost
  • Aftensmad
  • Dessert
  • Siddepladser
  • Hyggeligt
  • Uformel
  • Grupper
  • Bordreservation
  • Højstole
  • Velegnet til børn




Anbefalede anmeldelser

Mogens Sørensen
17.01.2024
Vibenshus Skole
Gode lokaler, men lidt rodet
Bob Jensen
13.01.2024
Vibenshus Skole
Super dårlig skole, jeg for af vide af mit barn at der altid lugter af hash på et af toiletterne. #gørbedre jeg håber ikke at der er nogen der ville overveje at gå på den her skole #ikgåher
Yuhh Slay
25.12.2023
Vibenshus Skole
Full of bullies
Solomon Blicher Juel
12.12.2023
Vibenshus Skole
aldrig hørt om den
John morten
28.11.2023
Vibenshus Skole
Øv, øv, øv!Der lugter
Valentas Skirelis
11.11.2023
Vibenshus Skole
Super dårlig skole. #ikgåpådenneskoleSkoleledern er heletiden sur. Det råber af din børn. Og gør din barn bange
Henrik Skovgaard
11.11.2023
Vibenshus Skole
Fantastisk skole!!
Jan Jørgensen
10.11.2023
Vibenshus Skole
Lærerne er venlige, men ud over det, så er det en skole, der går mere op i deres løn, end de går op i at engagere sig i det faglige. Min søn startede 7. klasse, og han startede med manglende forudsætninger i dansk. Grundet den nye overenskomst, fik jeg at vide, så kom min søn direkte i en folkeskole klasse, og dermed var det lærerene, der skulle bibringe min søn dansk kundskaber i samarbejde med mig. Jeg fik direkte at vide, de kunne ikke gøre noget ekstra for min søn i skolens almindelige timer, men søge om midler til ekstra undervisning. Dette, forklarede de mig, ville de gøre gennem en indberetning til de sociale myndigheder, som om der var noget galt med min søn. Så jeg måtte forklare en sagsbehandler, det var en formalitet, som skolen havde iværksat. Min søn fik intet ud af skolen. Lærerne var søde, men min søn sad i klasser med standardforløb og uden ekstra opmærksomhed, og den ekstra opmærksomhed ville de ikke give, for det fik de ikke løn for. Dette fik jeg eksplicit at vide allerede ved skolestart i 7. klasse, og det var det, der gjorde, de indberettede min søn for mistrivsel.8. klasse blev læsningen bedre og ligeledes i 9. Jeg havde nemlig sat læsning i værk hjemme. Jeg ansatte en privatlærer, der hjalp med bl.a. en større fremlæggelse. Da min søns to øvrige medlemmer i gruppen ikke deltog, så stod min søn i skolen med et meget flot projekt, som han ikke kunne få evalueret, for ifølge skolen, så var de to andre elever udeblevet på dagen for afleveringen. Min søn blev selvfølgelig mindre og mindre interesseret i undervisningen.Jeg spurgte så i 9. klasse til, om der kunne være et samarbejde, hvor jeg fik et tip om en forestående opgave, som jeg kunne hjælpe ham med i hjemmet. Bare noget så banalt som et tip. På den måde ville min søn opfatte det som en faglig interesse, og som forældre har man jo en anden rolle og mindre indflydelse på undervisningen, end en lærer har. Så jeg spurgte til det helt banale, om vi kunne skærpe min søns interesse ved at give ham noget hjem/skole opmærksomhed. Det kunne vi godt, sagde hans dansklærer. 7 måneder senere spurgte jeg så, om der ikke kom nogle af de større projekter, og selvsamme lærer sagde, det kunne hun da aldrig drømme om at hjælpe mig med. Jeg kunne jo bare selv følge med på skolens hjemmeside. Jo, men når hun nu havde sagt, hun gerne ville, og når det nu var vores fælles interesse, der var hele kernen i af gøre det.I 9. klasse spurgte de så min søn, om han ville have en anden familie. Det ville han ikke.Jeg har haft akkurat samme problem med min søn og en evig spillemani på en computer, som mange andre forældre, og det i samspil med en ekstremt uinteresseret og uengageret skole, så har jeg haft meget svært ved at få min søn fra sit spil og over til en lærings situation. Her var skolen ikke interesseret i at hjælpe.Som det nær mest tossede, så kom min søn hjem og sagde, han nu skulle ud på de samme virksomhedsbesøg, for 2. gang. Han ville gerne vide, om han kunne blive hjemme i stedet for. Jeg undersøgte sagen, og grundet min søns sproglige vanskeligheder, ja så tog man han UD af skolen. Han skulle gå på intro forløb på alle mulige skoler. Det fik jeg stoppet.Lærerne har da smilet og været venlige, men hvis jeg skal forholde mig til engagement og til faglighed, så vil jeg advarer om Vibenshus skole, for det er en feel good arbejdsplads og det er en fin og pæn overflade uden det indhold, som bør være noget man brænder for.Jeg vil advare folk mod skolen, hvid de forventer dialog eller at deres barn har ekstra behov.Jeg vil ikke forlade mig på hverken lærernes eller skolelederens ord. Da jeg ringede til skolelederen og berette om, jeg havde en aftale om at blive adviseret om opgaver, ja så fik jeg uden at blive lyttet til den besked, at det var mit ansvar alene at følge arbejdet på hjemmesiden. Og jo, det havde jeg gjort, men det var det, der ikke funderede fra start af.Grupper på 3, ja de to smuttede fra projektet og lærerne lod min søn i stikken. Flot!
K k
10.11.2023
Vibenshus Skole
OMG JEG SIGER BARE WOOOOOOW!!
PP
09.11.2023
Vibenshus Skole
Stærkt utilfreds med den oplevelse vores barn havde på skolen, hvor vores oplevelse var, at eleverne -især i de små klasser - ikke blev passet godt nok på, og at der -måske af den grund - var et mærkbart frafald med sammenlægning af klasser til følge. Relationsdannelse og hensynstagen til børnenes behov for f.eks. at lege oplevede vi som nedprioriteret. Måske pga. de meget store klasser og de begrænsede fysiske rammer? Eller pga. de inkluderede børn med særlige behov, som der simpelthen ikke oplevedes at være overskud til pædagogisk. Vores oplevelse var, at pædagogikken i meget høj grad bar præg af, at børn, der ikke trivedes, blev passet op af andre børn. Vi oplevede med andre ord, at børn blev brugt som 'pædagogisk støtte' til børn i stor mistrivsel. Konsekvensen var selvfølgelig, at udbyttet af undervisningen var begrænset. Havde vi kendt til omfanget af problemerne var vores barn blevet flyttet længe før. Og den kommentar har vi hørt fra andre forældre på skolen også, hvilket er tankevækkende.Løsninger på skolen bar efter vores opfattelse præg af underskud og mangel på kreativitet. Vores forsøg på at aktivere ledelsen havde ikke nogen oplevet effekt.Der var en lærer overfor mere end 20 børn, og det fungerede rigtig dårligt, oplevede vi, fordi læreren ikke kan håndtere så stor en gruppe med så forskellige behov. Lærerne oplevedes derfor som udbrændte, gnavne eller opgivende. Selvfølgelig var der enkelte lyspunkter og entusiaster blandt underviserne. Desværre ændrer det ikke vores dyrt købte oplevelse af at have svigtet vores barn ved at have fortsat skolegangen på denne skole. De få, dygtige lærere udsatte bare en beslutning, som vi skulle have truffet: at flytte vores barn.En udfordring var efter vores opfattelse relationsarbejdet: Man forventer, at et barns plageånder er jævnaldrende, og at de voksne er der for at sikre mod mobning. Det var desværre ikke vores oplevelse i de år vores barn gik på skolen. Vores oplevelse var, at man fremhævede de elever, som trods alt trivedes, så bort fra den 1/3 som var 'usynlige' og -desværre - gik efter den 1/3, der ikke fungerede i rammerne. Børn, der ikke trivedes, blev desværre 'gjort til problemet,' var vores oplevelse.Hvad angår rammer, så er det værd at spørge om skolen overhovedet kan lykkes i sin nuværende form: Allerede når man kommer ind på skolens meget begrænsede udendørsareal, hvor børnene nærmest står som sild i en tønde, bør man overveje, om konceptet er godt. Måske er det den fysiske mangel på plads, der medfører de grundlæggende problemer med trivsel. Måske kan man ikke drive en god skole i de rammer? Og hvad kan så lade sig gøre i de rammer: Fysisk aktivitet i de små klasser består for en stor del på skolen i, at man får børnene til at løbe rundt om skolen i morgentimerne i de små klasser...Rundt og rundt løber de med lærerne som vagter placeret på gadehjørnerne. Det virker som noget man ikke engang byder fanger i moderne fængsler. Men det er altså visionen for børnene på skolen, at de spises af med den mindst kreative løsning på skoleplanens krav om et minimum af fysisk aktivitet.Vores oplevelse kan kort opsummeres således: For mange svigt og for lidt styr på tingene.Vores fejl var for stor tillid til skolen, der desværre forsøgte at finde fejlen i barnet fremfor at se på helheden. Vi stolede i alt, alt for høj grad på 'de voksne.' Bagefter er det let at se, at mængden af mistrivsel pegede i retningen af, at det ikke var barnet, der var 'noget galt med.'Normalt ville vi ikke skrive offentligt, men kan vi spare et andet barn og dets forældre for samme oplevelse, så er det dette opslag værd. Vi tvivlede i flere år på hvad vi så, hørte og fornemmede i vores 'samarbejde' med skolen. Det var en stor fejl. Kan derfor virkelig ikke anbefale denne skole til andre forældre. Ville tage en af de mange andre skoler i området. Ville hellere flytte til en anden bydel end at udsætte et barn for den oplevelse. Vores andet barn fik en bedre oplevelse på en anden skole, da vi ikke så, at skolen lærte af fejl. Tværtimod fortsatte udfordringerne år efter år.

Tilføj anmeldelse

Kort

Kertemindegade 10, 2100 København
Vibenshus Skole